A székhelyszolgáltatás a cégek személyi titkárnője, azaz az adminisztratív munkák ellátására, az iratok átvételére, tárolására és rendszerezésére hivatott szolgáltatás, mely biztosítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számára a cég időközönkénti vizsgálatát az irodai órákban. Azért lehet a székhelyszolgáltatás kedvező a cégek számára, mert a jogszabály szerint minden cégnek rendelkeznie kell egy saját székhellyel, melynek számos kritériumnak meg kell felelnie -többek közt itt kell lebonyolítani a küldeménytovábbítást, a székhelynek kell lennie a hivatalos levelezési címnek, levelek megőrzésének a címe is ez-, ennek megvalósításához egy állandó céghelyre van szükség, valamint folyamatos jelenlétre. Ezt a legtöbb cégtulajdonosnak nehéz kiviteleznie vagy anyagi okokból, vagy pusztán időhiány miatt. A megfelelő székhelyszolgáltatás segíthet ezen a problémán, azonban számos olyan székhelyszolgáltató található a piacon, akik ugyan kedvező áron dolgoznak, de a jogszabályoknak nem megfelelő módon szervezik a velük szerződésben álló cégek ügyeit. A NAV kiszűri ezeket a vállalkozásokat, így érdemes alaposan megvizsgálni a székhelyszolgáltatót a szerződés lebonyolítását megelőzően.