Mennyibe kerül egy Google hirdetés feladása?


Az online hirdetések nagy része a Google Ads (régen Google Adwords) felületén keresztül folyik. Az oldal megbízható, könnyen kezelhető és igen kézenfekvő, hiszen a potenciális vásárlók többsége a Google-t használja keresőmotorként.

Mindennek tudatában mégis izgat minket az a kérdés, hogy mégis mennyibe kerül egy Google hirdetés?

Természetesen, erre nincs egzakt válasz, de közelítő értékekkel mégis tudunk számolni egy körülbelüli összeget. Általánosan elmondható, hogy egy vállalkozás kb 26.000-1.950.000 Ft értékben költ Google hirdetésekre havi szinten. Az árat olyan faktorok befolyásolják, mint pl.: átlagos kattintásonkénti fizetés (CPC), Profi Google hirdetés menedzsment vagy PPC menedzsment eszközök. Valójában, a Google legnagyobb előnye, hogy az árazása rugalmas: a felhasználó dönti el, hogy mikor mennyit hajlandó költeni.

A Google hirdetés árán felül, dönthetünk úgy, hogy megbízunk egy ügynökséget, hogy kezelje a hirdetéseket és úgy állítsa be őket, hogy azok a lehető legjövedelmezőbbek legyenek. Ez az alap ár kb. 10-15 %-a. Tehát, ha van egy 390.000 ft-os keretünk a Google Ads-en és megbízunk még egy ügynökséget, hogy állítsa be a Google hirdetéseket, akkor a kiadásunk megemelkedik további 39-58.500 ft-tal (az ügynökség százalékától függően).

Összegezve, a Google Ads úgy állította be a hirdetések árát, hogy a hirdető dönthesse el, hogy mennyit szeretne ezekre szánni. Az oldal biztosít számításokat és becsléseket, hogy a befektetett pénz kb. mennyit fog visszahozni, tehát, valóban jól lehet tervezni a kiadásokkal.